wtorek, 9 października 2012

Pascalowy przepis...

Zacznę od kulinarnego wpisu , od jakiegoś czasu w lidlu trwa promocja na przepisy Okrasy i Pascala. Oto jeden z nich, mogę z czystym sumieniem go polecić. Jest przepyszny...

Szybka tarta z łososiem, mozzarellą i pomidorami:

Składniki:
- ciasto francuskie: 200 g
- jajka: 5 szt.
- śmietana 30%: 100 ml (ja użyłam 18%)
- pomidory sparzone, zahartowane, bez skórek, bez gniazd, pokrojone w drobną kostkę : 340 g
- łosoś wędzony: 150 g
- szczypiorek: 0,5 pęczka
- mozzarella: 185 g
- masło: 5 g
- mąka: 5 g
- bazylia: 5 listków
- sól: do smaku
- pieprz: do smaku

Przygotowanie:
Pokrojone w kostkę pomidory odstawiamy na bok. Do miski wbijamy jaja, dodajemy śmietanę oraz szczyptę soli i pieprzu. Całość mieszamy w misce widelcem do uzyskania jednolitej masy. Odstawiamy. 
Formę do tarty smarujemy masłem od środka. Odstawiamy na bok. 
Schłodzone ciasto francuskie delikatnie wałkujemy z obu stron na blacie posypanym mąką (rozwałkowane ciasto musi być cienkie). Formę wykładamy ciastem, które dokładnie dociskamy do dna i brzegów formy. Spód ciasta nakłuwamy widelcem. Za pomocą wałka usuwamy wystające brzegi ciasta
(formę z ciastem możemy również wstawić do zamrażalnika na około 20 min w celu uzyskania lepszego efektu).
Na cieście rozkładamy łososia, pokrojoną mozzarellę (tworzymy wachlarz z kawałków łososia i mozzarelli) i wszystko posypujemy szczypiorkiem.  



 
Dodajemy pokrojone w kosteczkę pomidory. Doprawiamy solą i pieprzem.
Zalewamy mieszanką jajek i śmietany. Dodajemy kilka porwanych listków świeżej bazylii. ( ja niestety nie miałam)
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160°C (termoobieg) lub 180°C (góra-dół) przez około 20-25 min (aż do całkowitego ścięcia się masy z jajek i śmietany). Ja nastawiłam na 35minut i to było zdecydowanie za mało, ponieważ nie ścięła się masa z jajek i śmietany, wypływała woda, polecam przetrzymać tartę w piekarniku od 45 do 50 minut, obserwować ja, albo dodać mniej śmietany i jajek.





a to już moje dzieło kulinarne, bardzo smaczne i proste do przygotowania









                                                                                 Życzę smacznego!!!

                                                                                                 paste-lina

1 komentarz:

  1. Wygląda apetycznie choć nie przepadam za łososiem :) Pozdrawiam i zapraszam do obserwowania mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń